Anovum B.V. handelt strikt volgens de Privacy Gedragscode voor de sector Particuliere Onderzoeksbureaus van de Nederlandse Veiligheidsbranche en staat onder toezicht van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).
De klachtenregeling van Anovum is opgesteld in overeenstemming met artikel 18 (vaststellen klachtenregeling) van de Regeling Particuliere Beveiligingsorganisaties en Recherchebureaus. Anovum brengt geen kosten in rekening voor het indienen en behandelen van een klacht.
Een klacht moet binnen zes weken na de datum van de betreffende gedraging schriftelijk worden ingediend. U kunt uw klacht indienen via:
E-mail: klachten@anovum.nl
of
Postadres:
Anovum B.V.
t.a.v. Klachtenbehandeling
Oder 20 UNIT G0142
2491 DC Den Haag, Nederland
Het klaagschrift dient ten minste de volgende informatie te bevatten:
a. Naam en adres van de klager
b. Datum van indiening
c. Omschrijving van de gedraging en/of dienst waartegen bezwaar wordt gemaakt
d. De reden(en) van het bezwaar
De directie beoordeelt de klacht en bevestigt de ontvangst binnen 14 werkdagen na binnenkomst middels een ontvangstbevestigingsbrief. Binnen 30 werkdagen na verzending van de ontvangstbevestiging neemt de directie een standpunt in over de ingediende klacht, waarvan de klager schriftelijk op de hoogte wordt gesteld. Eerst zal geprobeerd worden de klacht te bemiddelen. Indien dit niet tot een bevredigende oplossing leidt, zal een onafhankelijke klachtencommissie worden ingeschakeld.
Elke ontvangen klacht wordt door Anovum gemeld aan de Minister van Veiligheid en Justitie. De minister ontvangt een kopie van de ingediende klacht.
De volledige klachtenprocedure kunt u raadplegen via de onderstaande link: